זוגיות

איך תצילו את הזוגיות שלכם?

 

 

 

 

הרבה יותר קשה מלמצוא זוגיות, זה לתחזק אותה לאורך זמן, חודשים ושנים ולהישאר מרוצים ומלאי סיפוק בתוך השותפות הלא פשוטה הזו. למרות שבפעם הראשונה, ירד אחוז המתגרשים ב- 2017 לעומת 2016 באחוז 1% (!!!), על פי נתוני הרבנות,  עדיין התגרשו ב- 2017 10,674 בני זוג שזה אומר מספר מספיק גדול של משפחות שהתפרקו. מה עושים? אנחנו לא מתיימרים לפתור לכם את כל הבעיות והלוואי ויכולנו, אבל רגע לפני שאתם פונים לייעוץ זוגי, קבלו כמה טיפים שמכוונים במיוחד לזמן שלפני השינה בסוף היום ובהחלט יכולים לקרב ביניכם ולגרום לכם להרגיש הרבה יותר אהובים ושייכים. 

 

1. בלו את הזמן שלפני השינה יחד

 

במהלך כל היום, מהרגע שהתעוררתם מהשינה רצתם והתרוצצתם ממקום למקום, לארגן את הילדים, לעבודה, לחוגים, מקלחות, ארוחת ערב ואולי עוד קצת עבודה. אין מה לעשות והשגרה של כולנו עמוסה עד טירוף, הבעיה היא שכמעט כולנו נופלים לטעות הזאת ובאופן טבעי הביחד שלנו, הופך להיות הכי פחות חשוב ויורד בקלות לתחתית סדר העדיפויות.  במידה והזוגיות שלכם חשובה לכם, חשוב לקבל החלטה מודעת לבלות זמן יחד לפני השינה. זה אומר בעצם שפרט למקרים יוצאי דופן, כוונו לכך ששניכם תהיו בבית באותה שעה אחרי שהילדים הלכו לישון ושאתם מפנים את עצמכם מכל דבר אחר ומתפנים האחד לשנייה.

 

2. כבו את המסכים

ממחקרים שנעשו עלה שהשימוש במסכים שזה אומר: גלישה בנייד, בלפטופ, במחשב או בכל מסך שהוא, מוריד את רמת הורמון האוקסיטוצין. אוקסיטוצין הוא הורמון האהבה, לו יש חלק חשוב בפיתוח קשר רגשי לבן/ בת זוג חדשה או לתינוק שנולד. הוא מופרש בעיקר בזמן הנקה, לידה ואורגזמה. במילים אחרות, בקשר זוגי אתם צריכים בדיוק את ההורמון הזה ואם תשתמשו במסכים לפני השינה, לא יישאר לכם הרבה ממנולבן הזוג שלכם ולפיתוח הקשר הזוגי.

 

3. השאירו את העבודה מחוץ לדלת

נורא קל לנסות להיות יותר אפקטיבים ולדחות מטלות של העבודה לזמן בוא הילדים ישנים. אבל כאן חשוב מאוד לעצור ולא לקחת את העבודה לשעות האלה ולתת לעצמכם מנוחה ואתנחתא שלא רק תשפר את הזוגיות שלכם אלא גם תגרום לכם להיות הרבה יותר אפקטיביים בעבודה כשתתדעו לעשות את הקאט הזה. וכן, זה כולל גם את זה שאפילו לא תבדקו אימילים של העבודה שעלולים להכניס אתכם לסטרסט מיותר לגבי דברים שמחר בבוקר תוכלו להתפנות אליהם ולפתור בקלות. בנוסף, בתקשורת ביניכם, הימנעו מלדבר על העבודה או על בעיות כלכליות. במילים אחרות, מגרו כל אלמנט של סטרס ולחץ שיכול להפר את האיזון וההרמוניה ביניכם ונצלו את הזמן בחוכמה ואפקטיביות זוגית.

 

 

4. היכנסו למיטה באותו זמן

בדיוק כמו שבוודאי יצרתם לילדים שגרת לילה קבועה, צרו גם שיגרה זוגית משלכם והיכנסו למיטה יחד. זה גם ייתן לכם זמן בו כל תשומת הלב שלכם ממוקדת אחד בשני וגם יימנע חיכוכים מיותרים שנובעים מרעשים שעושה זה שהולך לישון מאוחר יותר ומעיר את הפרטנר שלו.

 

5. דברו מלב אל לב

קבלו החלטה שברגע שאתם נכנסים לחדר השינה בשעת הלילה, אתם משאירים את הבעיות והמחלוקות מחוץ לדלת ודברו מלב אל לב. גם אם יש דברים שמעצבנים אתכם בבן או בת הזוג או דברים שאתם לא מסכימים עליהם, נסו לחשוב מה כן אהבתם שבן הזוג שלכם עשה היום, גם אם זה היה חיוך קטן או נשיקה או מחמאה. חשבו על החיובי והעצימו אותו, תנו מחמאות אחד לשני לפני השינה ונקטו בתקשורת מקרבת ולא שיפוטית. עד היום, אף ויכוח או ריב של לפני השינה לא באמת פתרו בעיות בין בני זוג, אלא רק גרמו לשני בני הזוג לעצבים וחוסר יכולת להירדם.

 

6. הוציאו את הילדים מחדר השינה

חדר השינה הזוגי שלכם הוא הממלכה הפרטית שלכם. השאירו את הילדים מחוץ לתחום ואפשרו לעצמכם זמן לקירבה ואינטימיות שמגיעה לכם בהחלט. עצם השינה של הילדים במיטה הזוגית שלכם, גם תגרום לכם לישון פחות טוב. הזמן היחיד שתוכלו לקרוא לילד אליכם, זה כאשר הוא מתעורר עם סיוט. אותו כנ"ל לגבי חיות מחמד, שהן אורחות לא רצויות בממלכה הפרטית שלכם. במילים אחרות החדר והמיטה הזוגית הםמקום רגוע שמשמש כמקדש הזוגיות והאהבה שלכם. חשוב לשמור עליו מסודר ומפנק בלי אלמנטים מיותרים כמו בגדים, צעצועים או תמונות וציורים של הילדים בכל מקום. כל מי שקצת מבין בפאנג שוואי יאלץ להסכים איתנו.

 

7. אל תשתו אלכוהול או תעשנו לפני השינה

כן, אנחנו יודעים שאתם בטח חושבים שאלכוהול מגביר משיכה ואווירה רומנטית אבל הוא גם מקצר את מחזורי השינה ולפעמים גם יכול לגרום לחוסר שינה, מה שיכול להוביל לעייפות ומריבות מיותרות.אלכוהול יכול גם לגרום לשינה כבדה המלווה בנחירות, מה שאף בן זוג לא ממש אוהב. ידוע גם שמעשנים מתעוררים יותר בלילה.

 

8. עסו אחד את השני

 

מסאז' מרגיע ומרפה את מערכת העצבים והשרירים. ממחקר שנעשה על 19 זוגות שעיסו אחד את השני לפני השינה, עלה כי גם המעסה נרגע, הרגיש קרוב הרבה יותר לבן הזוג וגם מקבל העיסוי באותה מידה. דרך המגע, אתם יכולים גם לחוש ולהעביר רגשות שאתם מתקשים להעביר במילים או עייפים מידי בסופו של יום ומעדיפים לשתוק.

 

 

9. עשו כל מה שאפשר כדי לישון טוב

שזה אומר, לשתות קפה אחרון לא אחרי השעה 16, להתרחץ באמבטיה חמה, לא לאכול מאוחר מידי, לקום יותר מוקדם בבוקר ולא לשתות הרבה מים לפני השינה. אם תשנו טוב, תהיו סבלנים וערניים גם למחרת, מה שיכול בוודאות למנוע חיכוכים וויכוחים מיותרים שיגרמו לכם ללכת לישון עם כעסים מיותרים אף יותר.

 

10. הפגינו חום הדדי לפני השינה

התחבקו והתנשקו לפני השינה. רוב התקשורת בין בני אדם, מועברת דרך שפת הגוף. חשוב מאוד ליצור מצב בוא תוכלו להפגין חום ואהבה אחד כלפי השני, במיוחד לפני השינה. כוחו של חיבוק הוא עצום בהורדת רמת סטרס ולחץ בגוף.

 

לסיכום, אף אחד לא אמר שזה פשוט לתחזק זוגיות בריאה ומלאת תשוקה לאורך שנים. אבל תזכרו, שכל עוד יש כוונה ורצון הדדי זה עדיין אפשרי ואל תמהרו ליפול לתסכול ולהרים ידיים כי באמת חבל. 

תגיות

הוסף תגובה

לחץ כאן להוספת תגובה

אודות המחבר

דנה אלקבץ

מנהלת, כותבת ועורכת התוכן בבאזוקי. קופירייטרית, כותבת ועורכת תוכן יותר מעשור. בנוסף, שחקנית ואמא ל-3. חיה ונושמת תוכן מאז ומתמיד. אוהבת מילים ואנשים והכי אוהבת להגיש את המילים הנכונות לאנשים הנכונים. לגעת, לרגש ולהעשיר עולמות דרך המילה הכתובה ובכלל, פריקית של תוכן איכותי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות