באזוקי עסקים בריאות וכושר

אימון Crossfit: תכירו. תתחזקו. תתמכרו.

 

 

 

 

ארז אמיר, נשוי +2, שותף ובעלים של קרוספיט 'גרין ביץ' בפולג, נתניה. בעל תואר שני בחינוך גופני, מאמן 'קרוספיט CF-L1' ו-'קרוספיט ג'ימנסטיק', הכיר את ה'קרוספיט' לפני שלוש שנים והתאהב נואשות. הגענו אליו כדי לשמוע מה זה בכלל ? מאיפה זה התחיל ולמה הכי כדאי לנו ולכם להתחיל להתאמן כבר ממחר בבוקר ? 

 

אז מה זה בכלל קרוספיט? 

 

"קרוספיט הינה שיטת אימונים ייחודית שפותחה בארה"ב המשלבת אימוני התעמלות ומשקל גוף יחד עם הרמת משקולות ותרגילים אירוביים שונים. מטרתה לשפר את כלל מרכיבי הכושר הגופני (סיבולת לב ריאה, כוח, גמישות, מהירות, שיווי משקל…) בצורה שווה. האימונים מתבצעים בקבוצות קטנות תחת פיקוח של מאמנים מוסמכים ומותאמים לכל הרמות כאשר יש שימת דגש גדול על איכות התנועה. לצורך אימוני הקרוספיט לרוב לא נעשה שימוש במכונות הפופולריות בחדרי הכושר הקונבנציונלים. התרגילים מבוססים משקל גוף ונעשה שימוש במוט אולימפי, משקולות פלטות, קטלבלס, משקולות יד, מתח, טבעות כדורי כוח ואביזרים שונים אחרים".

 

מה משך אותך דווקא לזה? 

 

ארז באימון. תמונה מתוך אתר המועדון:  'גרין ביץ'

"אני הרבה שנים בעולם הכושר גופני, גם כמתאמן וגם כמאמן מעולם לא נתקלתי בשיטה שקרובה אליה מבחינת איכות החבילה הכוללת. קרוספיט זה הבית השני. כולם חברים, כולם מפרגנים וכולם מתעסקים בשיפור הכושר הגופני בצורה נטולת אגו, מהנה בלי קשר לגיל, מגדר ורמת כושר גופני. קשה נורא להסביר את ההתמכרות עד שלא מנסים".

 

 

מאיפה זה התחיל וכמה זמן זה קיים?

"הכל התחיל אצל בחור בשם גרג גלסמן . גרג היה מתעמל קרקע מקצועי בצעירותו וכמאמן כושר בהמשך, הוא דגל בשיטת אימון אינטנסיבית, לא קבועה ומגוונת. לאחר צבירה של לקוחות רבים, הוא התנסה באימונים קבוצתיים בכדי להגביר את הלחץ והמטוביציה, משם נולד עיקרון הקהילתיות של אימוני הקרוספיט. הרעיון התפתח ובשנת 2000 נפתח מועדון הקרוספיט (בוקס) הראשון. כיום יש קרוב ל-15,000 מועדונים רשמיים בעולם ונראה שהשיטה רק ממשיכה לצבור תאוצה.

 

 

 

מה גרם לך לפתוח את המכון?

"מאז שאני מתעסק בספורט, רציתי מקום משלי. עוד כנער שאובססיבי לפעילות גופנית. זה החלום של כל מאמן. קרוספיט נתן לי עולם שלם שאני באמת מאמין בו. עולם שדרכו אפשר לגעת בכל כך הרבה אנשים ולהכניס תנועה וכושר גופני לחייהם בצורה מגוונת מאתגרת ומהנה. במקרה, במהלך החיפוש הצטלבה דרכי עם חבריי לדרך יניב משה ואורון פאר ומשם הכל היסטוריה".

 

האם אפשר להתחיל בכל גיל?

"חד משמעית כן! היופי בקרוספיט הוא שהוא מתאים לכולם ללא יוצא מהכלל. יש מושג בקרוספיט הנקרא (scale) או בעברית התאמה שאומר שכל תרגיל וכל אימון אפשר להתאים בצורה אינדיוידואלית לכל אחד ואחת. בקבוצה אחת אנחנו יכולים לראות בני 15 ובני 60, יכולים לראות מתאמן שמגיע בפעם השניה יחד עם מתאמנת שכבר בעלת נסיון של כמה שנים. לכל אחד יהיה משקל שונה, כל תרגיל אפשר לפרק לחלקים בהתאם ליכולת, חוזק, טווח תנועה ונסיון".

 

אם אני רוצה לרדת במשקל, האם קרוספיט הוא אימון מתאים ?

 

"ירידה במשקל מתבצעת ע"י גרעון קלורי. אף שיטת אימון לא טובה יותר מהשניה אם לא לוקחים בחשבון את נושא התזונה תחילה. הרבה אנשים לא רק רוצים לרדת במשקל, הם רוצים להתחטב ולהיראות גם חזקים יותר. כאן היתרון הגדול של קרוספיט על פני הרבה שיטות אחרות שבשעה אחת אינטסיבית היא מצליחה לגרום למתאמן גם לשרוף כמות קלורית יחסית גבוהה וגם  לחזק משמעותית את הגוף ולבנות מסת שריר".

 

 

תמונה מתוך אתר 'קרוספיט גרין- ביץ"

   אם אף פעם לא התאמנתי ולא הרמתי משקולות, זה עדיין יכול להתאים לי ?

"במיליון אחוז, כן.  יותר מזה אגיד שלדעתי קרוספיט הרבה יותר מתאים למתאמן המתחיל מאשר חדר כושר קונבנציונלי. מתאמן חדש שמגיע למועדון קרוספיט לרוב נדרש לעבור סדנת יסודות מרוכזת, שם בקבוצה קטנה ובפיקוח צמוד של מדריך מוסמך עוברים על כל תנועות הבסיס מעולם הקרוספיט והרמת המשקולות בכדי להיכנס בצורה בטוחה ויעילה לאימוני הקבוצה. ההתקדמות היא מאוד אינדיוידואלית. יש שימת דגש מאוד גדולה על טכניקה ואיכות תנועתית".

 

 

 

כמה אימונים בשבוע צריך בשביל להגיע לתוצאות?

 

"זה מאוד אינדיוידואלי ותלוי בעיקר במתאמן עצמו. מתאמן מתחיל יכול להרויח רבות מאימון פעם בשבוע בעוד ההמלצה הגורפת תהיה לבוא לפחות 2-3 פעמים בשבוע בשביל להתקדם. היתרון הגדול בשיטה שהמתאמן לא צריך להכין שום דבר מראש. הוא צריך להתייצב ולעשות מה שאומרים לו, אנחנו כבר נדאג שיהיו תוצאות. מתאמנים שלנו מדווחים על שינוי משמעותי מאוד באיכות החיים כבר לאחר חודש של אימונים".

 

 

להרבה אנשים ובעיקר נשים, יש את הפחד הזה מלנפח שרירים, האם החשש הזה מוצדק?

 

"בעיקר נשים מגיעות אלינו עם החשש הזה, רוב הגברים כן רוצים להגדיל מסת שריר. אני לא רוצה להיכנס לסוגיה הזו לעומק כי כל אחד ותפיסת עולמו אבל אני כן אגיד שאצלנו לא מתעסקים באיך אתה נראה, אלא במה אתה יכול לעשות. אישה יפה היא אישה חזקה נקודה. לרוב המתאמנות שבאות בתחילת דרכן רחוקות שנות אור מלהגיע לרמה גבוהה של מסת שריר והרוב לעולם לא מגיעות לשם  גם ככה. אני כן מכיר הרבה נשים שאחרי שהתחילו לעשות קרוספיט נהיו יותר בטוחות בעצמן והרגישו הרבה יותר שלמות עם עצמן וזה היופי האמיתי. "Strong is the new Sexy" .

 

'קרוספיט גרין-ביץ', שולמית 3, החוף הירוק, פולג- נתניה, טלפון: 054-446-1004 פתוח כל ימות השבוע כולל שישי שבת. במכון תוכלו למצוא אימונים קבוצתיים בקרוספיט, אימוני קרוספיט ייחודים לילדים ונוער, אימוני יוגה ועוד.

 

Anyone can do it🏋🏼‍♀️הצטרפו אלינו 📞 054-4461004או בקישור:http://bit.ly/2SCJw4o#crossfitgreenbeach

Posted by ‎Crossfit Green Beach קרוספיט גרין ביץ'‎ on Saturday, February 9, 2019

 

תגובה אחת

לחץ כאן להוספת תגובה

  • במדיה זה תמיד היה נראה לי קשוח מידי,אבל כשהוא מסביר את זה ככה שזה כן מתאים לכל רמת כושר וגם שיש דרגות לכל תרגיל אז אני אלך לנסות.

אודות המחבר

דנה אלקבץ

מנהלת, כותבת ועורכת התוכן בבאזוקי. קופירייטרית, כותבת ועורכת תוכן יותר מעשור. בנוסף, שחקנית ואמא ל-3. חיה ונושמת תוכן מאז ומתמיד. אוהבת מילים ואנשים והכי אוהבת להגיש את המילים הנכונות לאנשים הנכונים. לגעת, לרגש ולהעשיר עולמות דרך המילה הכתובה ובכלל, פריקית של תוכן איכותי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות