כסף וכלכלה

טרפיקר | קידום אתרים | SEO אורגני

 

 

 

אם אתם בעלי עסק או נותני שירות, בטוח שכבר שמעתם לא פעם אחת את המונח SEO ואתם בטח גם יודעים בוודאות שאם תשקיעו בזה יותר, זה יכול לעלות לכם את כמות הפניות ובעקבותיה את העסקאות שתסגרו . אבל זה תמיד נשמע מסובך מידי וזה כל- כך לא אתם, אז מה עושים? פנינו  לצוות המומחים בקידום של חברת Traficare, חברה המציעה שירותי אונליין מגוונים ומתמחה בין היתר גם במתן שירותי קידום אורגני וממומן ושאלנו כמה זה באמת חשוב להשקיע ב- SEO ומה הדרך הנכונה לעשות את זה? 

 

מה זה קידום אתרים?

כשמשתמשים במונח 'קידום אתרים' זה יכול להתייחס לקידום האתר ברשתות חברתיות שנקרא באנגלית SMO – Social Media Optimization או Social SEO, או לקידום האתר במנועי החיפוש שנקרא באנגלית SEO שזה ראשי תיבות של Search Engine Optimization. אנחנו מתמחים בקידום אתרים במנועי החיפוש, כשמנוע החיפוש העיקרי והרלוונטי ביותר הוא כמובן גוגל. כשאומרים קידום אתר במנועי החיפוש מתכוונים למגוון הפעולות שנעשות באתר מאחורי הקלעים על מנת שכשמישהו יחפש את המונח הנוגע לתחום העיסוק שלשמו הוקם האתר, מנוע החיפוש יעלה את האתר בתוצאות החיפוש הראשונות וכך יהנה בעל העסק שלשמו הוקם האתר מריבוי פניות וסגירת עסקאות שיניבו עבורו רווחים.

 

מהם הפרמטרים החשובים ביותר על מנת למקם אתר בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל? 

 

ישנם כל- כך הרבה משתנים ולא בטוח שיש מקדמי אתרים ששולטים ומכירים את כולם. בעיקר בגלל שזה תחום כל- כך משתנה ודינמי וכל הזמן נוספים עדכונים חדשים ואחרים הופכים לפחות רלוונטים, יחד עם זאת, יש כמה פרמטרים חשובים שכל מקדם מקצועי צריך וחייב להכיר ולהשקיע באיכות שלהם במיוחד על מנת להגיע לתוצאות החיפוש הרצויות:

  • זמן השהות באתר: במידה ומנוע החיפוש של גוגל מזהה כי גולשים שנכנסו לאתר במטרה מסוימת יצאו ממנו במהירות, הוא מבין שהם כנראה לא מצאו את מה שהם חיפשו ומוריד את הדירוג הנוגע לאיכות תכני האתר.

 

  • נוחות המשתמש: האתר צריך להיות בנוי בהיררכיה נכונה מבחינת סדר התכנים בו, על מנת שיהיה קל לגולש להתמצא בתוכו וגם שתהיה בו זרימה טבעית בין נושא לנושא. אתר מבולגן ומסובך, יגרום לגולשים לצאת ממנו בשנייה הראשונה שהם לא ימצאו את מה שחיפשו.

 

  • תוכן נגיש ואיכותי: בנוגע לתכנים בהקשר של קידום אורגני, יש כל- כך הרבה מה להגיד. זה נושא רחב שמתפתח ומתחדש כל הזמן. אבל אם רוצים לדבר על תוכן איכותי מבחינת SEO על קצה המזלג אז חשוב: 1. שהתוכן יהיה ייחודי. כלומר לא מועתק משום מקום אחר ברשת או משוכפל. 2. תוכן עם ערך מוסף. איש התוכן צריך תמיד לחשוב איך הוא מביא לגולש/ קורא משהו חדש, טיפ שימושי, עצה מקצועית אמיתית ופרקטית שיכולה לעזור לו כבר עכשיו לפני ששכר את שירותיך. 3. כתיבה רהוטה וזורמת. חשוב לעבור על כל תוכן שמעלים לאתר ולוודא שהניסוח קולח ושוטף ומותאם מדיה. לא צריך לכתוב בשפה גבוהה מידי וגם לא נמוכה מידי, צריך להתאים את השפה לקהל היעד: אם זה בני- נוער, אימהות, הגיל השלישי וכדומה. בנוסף, חשוב לכתוב בניסוח זורם וקולח וללא שגיאות כתיב. צריך תמיד לזכור שלאנשים אין זמן היום ואם לא תפסתם אותם בשנייה הראשונה עם המידע שלכם, הם יברחו מהאתר. 4. שילוב של סרטונים ותמונות בתוכן ירענן את המידע שיש לכם באתר וימשוך את הגולשים שפחות מתחשק להם לקרוא להישאר בעמוד.

 

  • מהירות טעינת האתר וזמינות האתר: כשגולש מגיע לאתר שלכם דרך חיפוש בגוגל, גוגל רוצה לספק לו חווית גלישה איכותית. לכן, אם לאתר שלכם לוקח זמן להיטען ולעלות. גוגל לא תרצה להפנות את גולשיה אליכם. לכן חשוב לבחור חברת אחסון אתרים טובה. בחירת שרת אחסון איכותי רלוונטית גם לגבי זמינות האתר, שווה לכל בעל עסק עם נוכחות אינטרנטית, להשקיע בבחירת חברת האחסון, מכיוון שאתר שנופל לעיתים קרובות ולא נמצא באוויר כמה ימים, עלול לא להיות מדורג בכלל בגוגל.

 

  • נוכחות האתר ברשתות החברתיות: במידה והתכנים שלכם מעוררים עניין ושיח ברשתות החברתיות, יש לכם הרבה תגובות, שיתופים ולייקים. מנוע החיפוש של גוגל ישים לב לזה ויבין שכנראה אתם מעניינים את הקהל רחב ויתייחס לזה בהתאם בדירוג שלו. 

 

  • קישורים: חשוב לייצר קישורים חיצוניים מהאתר שלכם לאתרי אוטוריטי כמו למשל ויקיפדיה. הקישורים צריכים להיות קישורים שמשדרים סמכות מבחינת גוגל שבעצם יעידו על זה שהאתר שלכם הוא סמכות בתחום. בנוסף, חשוב לייצר קישורים פנימיים בתוך האתר, שבעצם יגרמו לגולש שהתעניין בנושא מסוים להישאר באתר ולהמשיך לקרוא וגם יוכיחו שעטפתם את הנושא כמה שאפשר ולא הסתפקתם במידע שטחי ולא מספק.

 

  • אתר מותאם מובייל: רוב שעות היום, המכשירים הניידים שלנו משמשים כמחשב לכל דבר. גולש שמחפש מידע על משהו, רוצה ורגיל להשיג אותו כאן ועכשיו, לא משנה אם הוא ברכבת, בדרך לעבודה או על הספה. גוגל כמובן מודעת לזה ולכן לא תעניק דירוג גבוה לאתרים שאין להם נגישות ונוחות גלישה במובייל. במידה ואתם בדיוק בתהליך בניית האתר שלכם או בתהליך שדרוג האתר, כדאי שתקחו את זה בחשבון.

 

 יש היצע כל- כך גדול, איך יודעים באיזה חברת קידום אתרים לבחור?

אין ספק שזו בחירה שצריך לעשות בכובד ראש ולא בקלילות. מיותר לציין שאם לא תשקיעו בקידום האתר שלכם, הוא יכול הכי יפה ומושקע בעולם, אבל הוא יהיה ריק ושומם כי אף אחד לא באמת יצליח להגיע אליו וחבל. אתם משקיעים מאמצים, מחשבה, זמן וכסף בבנייה שלו. זה בעצם יהיה כמו לפתוח חנות יפהפיה במקום נידח שאף אחד לא מגיע אליו ולא להשקיע בשיווק, מיותר לציין מה יהיה גורלה של החנות. בנוסף וחשוב לא פחות, התחרות היא אכזרית ומצריכה יצירתיות, חשיבה מהירה ומומחיות על מנת לשמור על מיקומים גבוהים באופן רציף.

ישנן המון חברות לקידום אתרים בשוק, זה יכול להתחיל מחברות של פרילנס אחד שעובד מהבית עד חברות ענק. תמחור ה- SEO  כמובן יהיה בהתאם. כל עסק שונה בצרכיו מעסק אחר, לכן הכי חשוב בשורה התחתונה שחברת הקידום שתבחרו תתאים לצרכי העסק שלכם באופן אישי. נקודות שחשוב לבדוק בבחירה:

 

  • סקירת חברות לקידום אתרים: זו המשימה הראשונה שמוטלת עליכם כשאתם מתחילים לחפש חברת קידום, פנו לפחות ל- 3 חברות קידום ובידקו מה יש לכל אחת מהם להציע לכם. התחייבות מול מחיר ואם הן בכלל עומדות בתקציב שהקצבתם עבור ה- SEO.

 

  • מי לקוחות החברה?  כל חברת קידום אתרים שמכבדת את עצמה, תתגאה בניסיון שיש לה וברשימת הלקוחות שלה. חשוב לבדוק מי הם הלקוחות ומה גודלם. חברת קידום שקידמה אתרים של חברות בינוניות וגדולות ויש לה תוצאות מוכחות בשטח, כנראה יודעת לעשות את העבודה ותביא אתכם לתוצאות המובטחות. שימו לב לנקודה נוספת שיש לקחת בחשבון בהקשר של החברות והאתרים שהחברה קידמה עד היום: מצד אחד, אם החברה בעלת ניסיון רב ועשיר בקידום של חברות בתחומים דומים לשלכם או נותני שירות שמציעים שירות דומה לשירות שאתם מציעים, זה יכול להוות יתרון עבורכם מבחינת הכלים שיש לחברת הקידום, ההתמצאות בשטח, ההיכרות עם התחום והיכולת של החברה להבריג את האתר שלכם והעסק שלכם במקומות גבוהים בחיפוש. מצד שני, התחרות על המקומות הראשונים גבוהה ומוגבלת מהבחינה הזו שכשהמקום הראשון שייך לחברת מסוימת או לא יכול להיות שייך לחברה אחרת, כנ"ל לגבי המקום השני וכן הלאה. במקרה הזה, תצטרכו לבחון כל מקרה לגופו ולהפעיל את שיקול דעתכם האישי.

 

  • התמחות ומקצועיות: בדיוק כמו שכשכואב לכם הגרון אתם הולכים לרופא אף אוזן גרון ולא לרופא עיניים, כך גם כדאי לכם לשכור את נותני השירות שלכם. כלומר: קידום אתרים עושים בחברה שמתמחה בקידום אתרים. יש חברות שינסו לפתות אתכם  בכך שאצלן תוכלו לעשות הכל תחת קורת גג אחת. אנחנו לא ממליצים על זה כי אז זה תמיד יוצא בסגנון: " תפסת מרובה לא תפסת".

 

  • מבחן התוצאה: לגיטימי לגמרי ורצוי לבקש הוכחות להצלחת לקוחות החברה. במילים אחרות, שאלו את החברה שאתם פונים אליה איזה חברות הם קידמו לאחרונה ובדקו בעצמכם איפה החברות האלה נמצאות בחיפוש האורגני בהתאם למילות המפתח בתחומם.

 

 

  • שיטות קידום חוקיות, טבעיות והגיוניות: יש חברות שינסו לפתות אתכם לבחור בהן ויבטיחו לכם בתמורה קידום מהיר ותוצאות יוצאות דופן. זכרו תמיד שקידום נכון נבנה בזמן הגיוני והתוכן שלכם חייב להיות הגיוני וזורם בטבעיות באתר ולכבד אתכם. כלומר: מניפולציות מוגזמות כמו הוספת קישורים רבים שלא מתחברים להגיון השוטף בטקסט, או מילים שלא בהכרח תורמות לקורא או משתלבות באופן טבעי, רק כדי לייצר מניפולציה על מנוע החיפוש, לא טובות ויכולות לגרום לכם לנזק מבחינת גוגל. זכרו: לגוגל יש את החוקים שלה וכדי להצליח לעבוד יחד איתה  הכל צריך להיות חוקי וכשר. במידה ומנוע החיפוש של גוגל לא אוהב את מה שאתם עושים (או משהו עושה עבורכם), זה יכול להוביל להרחקת האתר ממנוע החיפוש ואז כל ההשקעה שלכם לא תהיה שווה כלום שלא לדבר על הנזק הכספי שייגרם לכם. 

 

 

 

  • חוזה ברור ושקוף: אל תסגרו שום דבר בעל-פה או תסמכו על מילה שנזרקת לאוויר כבדרך אגב. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתחיל לעבוד מול חברה או להעביר תשלומים ראשונים לפני שחתמתם מולה חוזה מסודר בו ציינתם את כל הנקודות החשובות מראש: מה הצרכים המדויקים שלכם? על מה החברה מתחייבת מולכם? איפה יש תחנות יציאה? ממתי ואיך מודדים את התוצאות הראשונות? מה קורה אם החברה לא מצליחה לעמוד בהתחייבות שלה מולכם? מה לגבי החזר כספי או פיצוי במידה וזה לא מצליח? 

 

לסיכום, חשוב לפני הכל להכיר את העסק שלכם לעומק ולהבין מה הצרכים שלו ובהתאם לזה לבחור את חברת הקידום המתאימה לכם ביותר, אחרי שלקחתם בחשבון את כל השיקולים, התקציב והגורמים המשתנים. 

* לייעוץ מקצועי נוסף ובניית אסטרטגיה בתפירה אישית לעסק שלכם תוכלו לפנות לטרפיקר.

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה ונתראה בקרוב בדף הראשון בתוצאות החיפוש 🙂 

הוסף תגובה

לחץ כאן להוספת תגובה

אודות המחבר

דנה אלקבץ

מנהלת, כותבת ועורכת התוכן בבאזוקי. קופירייטרית, כותבת ועורכת תוכן יותר מעשור. בנוסף, שחקנית ואמא ל-3. חיה ונושמת תוכן מאז ומתמיד. אוהבת מילים ואנשים והכי אוהבת להגיש את המילים הנכונות לאנשים הנכונים. לגעת, לרגש ולהעשיר עולמות דרך המילה הכתובה ובכלל, פריקית של תוכן איכותי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות