מדע וטכנולוגיה

מהו שרות האחסון הנכון עבורכם?

 

בואו קודם נבין מהי חברת אחסון: אם נצא לרגע מהעולם הווירטואלי לעולם האמיתי, נוכל להשוות את מה שנותנת לכם חברת אחסון או באנגלית Hosting, לשטח מסחרי עליו אתם משלמים שכירות. לצורך המחשה, נגיד שלמדתם עיצוב אופנה, עיצבתם ותפרתם את הליין שלכם ועכשיו יש לכם מספיק בגדים ואתם מעוניינים לפתוח חנות. אתם מתחילים לחפש את המקום המתאים לכם ביותר, במיקום המתאים ביותר לצרכים העסקיים שלכם, עבור החנות הזו תשלמו תשלום שכירות חודשי. בעולם הוירטואלי, חברת האחסון היא מי שממנו תשכרו את החנות. ברמה הטכנית והפשוטה, אחסון זה בעצם שרת שכל מי שייכנס לדומיין שלכם יופנה אליו והוא למעשה מוגדר להציג את האתר שלכם.

 

 איך בוחרים חברת אחסון? 

אז בניתם אתר מדהים והחלטתם שהגיע הזמן שהאתר ייצא לאויר העולם. מה עכשיו?  השלב הראשון הוא להבין מה הצרכים הבסיסיים העיקריים של האתר שלכם. השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם בשלב הזה הן שאלות כמו: מי קהל היעד שלכם? קהל מקומי או בינלאומי, מה גודל האתר שלכם כיום? האם תצטרכו להגדיל משאבים באתר בעתיד? כמה חשובה המהירות שבה האתר עולה? כמו שלא תפתחו חנות מעצבים במקום שיותר מתאים למכולת שכונתית, כך גם לא תבחרו בחברת אחסון שלא מתאימה לכם וכמובן שלא תרצו לשלם ביוקר עבור שרת שעונה על הרבה פונקציות שגם ככה אין לכם שום צורך בהן או לחילופין, לחסוך בעלויות ולהתאכזב בכל פעם מחדש.

חשוב לבחור בחברת האחסון שהכי מתאימה לכם, כי מניסיון בעלי אתרים נשארים עם חבילת האחסון שהם בוחרים בהתחלה לאורך זמן רב ולא מחליפים אותה לעיתים קרובות.

 

אז מה חשוב לכם לבדוק לגבי חברת האחסון? 

יציבות ומהירות השרתים

לגבי יציבות השרתים, חברות האחסון נוהגות להבטיח 99.9% יציבות, אבל בפועל זה לא תמיד קורה. בחירה בשרת לא יציב פירושה שהאתר שלכם ייפול לעיתים קרובות מה שיגרור אחריו לקוחות לא מרוצים והפסדים גדולים של כסף, זמן ומשאבים. דרך פשוטה לגלות האם באמת רמת יציבות השרתים שאתם מתלבטים לגביהם גבוהה, היא פשוט להיכנס לאתר של שרת האחסון שלכם בזמנים שונים ביממה ולבדוק האם תמיד האתר זמין. רצוי ומומלץ לבדוק מול חברת האחסון, האם היא תפצה אתכם כספית במידה והשרת ייפול לעיתים קרובות. במידה וכן, דאגו לקבל את זה בכתב ולא רק כחלק מתהליך מכירה של החברה שנאמר בעל – פה ולא יהיה מגובה בזמן אמת.

מהירות תגובת האתר גם מאוד חשובה. במיוחד לאור העובדה שיש לכם (בדיוק כמו במציאות), חלון הזדמנויות קצר ביותר של 30 שניות בערך לרושם ראשוני ובמידה והלקוחות/ גולשים נכנסים לאתר שלוקח לו זמן לעלות, הם לא יחכו ויעברו מיד לאתר אחר שרלוונטי לחיפוש שלהם ועולה מהר יותר. את המהירות תוכלו לבדוק גם על ידי גלישה לאתר חברת האחסון ולאתרים אותם היא מאחסנת ובדיקה האם האתרים עולים במהירות הנדרשת. עדיף שתעשו את זה בשעות שונות ביממה ואם יש לכם אפשרות אז גם מספקי אינטרנט שונים.

 

אפשרויות הגיבוי

אין דבר יותר כואב לבעל עסק אינטרנטי מאשר לאבד מידע או חומר עסקי בלי יכולת לאחזר אותו. חוץ מעוגמת הנפש שנגרמת, זה בזבוז מוחלט של אנרגיות, כסף, זמן ומשאבים. כשאתם בעלי אתר, אתם כנראה משקיעים שעות על גבי שעות בתכנים שלכם ובעיצוב האתר לצד העדכון השוטף שלו, לכן, אין דבר שיותר חשוב לכם מאשר גיבוי האתר. לכן, כשאתם באים לבחור חברת אחסון, בדקו היטיב את אפשרויות הגיבוי שלה. חברה שלא קיימת בה אפשרות גיבוי ראויה, צריכה להיפסל על הסף מבחינתכם. אפשרויות הגיבוי הן לשיקולכם, אבל מניסיון, הכי מומלצת אפשרות של גיבוי יומי אם אפשרות החזרה של 7 ימים אחורה, ללא תוספת תשלום.

 

                                                                       

 תמיכה טכנית

בדקו היטב טרם הבחירה בחברת האחסון את טיב התמיכה הטכנית. חשוב מאוד שתהיה תמיכה של 24 שעות 7 ימים בשבוע, כך שגם אם תתקעו באמצע הלילה בתקלה באתר, יהיה לכם למי לפנות. לדוגמה: יכול להיות שאתם בדיוק באמצע השקת מוצר חדש שלכם דרך האתר והשקעתם אלפי שקלים בשותפים, פרסום, שיווק וכדומה ופתאום משהו באתר לא עובד, זה פשוט יכול לגרום לכם לזרוק לפח עבודה ומאמץ של חודשים אם לא של שנים. חשוב שבתמיכה הטכנית תהיה תמיד אפשרות למענה אנושי, מישהו מקצועי וסבלני שיבין בדיוק את הבעיה ויוכל לפתור אותה עבורכם. מעבר לכך, התמיכה הטכנית צריכה להיות זמינה עבורכם בכל הערוצים האפשריים: במייל, בטלפון, צ'ט או אפילו ווטסאפ כדי שלא יקרה מצב שתתקעו ולא יהיה לכם איך לפנות לחברה. נקודה נוספת שחשוב לבדוק לפני שסוגרים חבילת אחסון היא האם התמיכה הטכנית היא חינמית כחלק מהחבילה או שתדרשו לשלם תשלום נוסף עבורה, מיותר לציין שלא צריך לשלם תשלום נוסף עבור תמיכה טכנית.

 

 

סוג האחסון

כאן במיוחד התאמת חבילת האחסון תלויה בגדול ואופי האתר שלכם והצורך העסקי שלכם:

 

אחסון מקומי או אחסון מחו"ל ?

אם האתר שלכם בעברית ומיועד ללקוחות בארץ, אין שום סיבה שתבחרו בחברת אחסון מחו"ל. המרחק מהשרת רק יגרום לאתר שלכם להיטען ולעלות לאט יותר מאשר שרת אחסון שיושב בארץ. אם האתר שלכם קטן – יכול להתאים לכם איחסון שיתופי שמחלק חבילת איחסון אחת בין מבפר רב של משתמשים. מה שאומר שאם יש עומס על אחד מהאתרים האחרים שחולקים את אותו שרת, אז זה ייאט גם את האתר שלכם. בנוסף, תהיו חשופים יותר לפרצות אבטחה. במידה ואחד האתרים ייפרץ, אז גם האתר שלכם יהיה בסכנה. היתרון: עלות נמוכה.

אם אתם אתר גדול שזקוק להרבה משאבים ולא מתאימה לכם הגבלה של כמות הסקריפטים והאפליקציות שתוכלו לשים על האתר, אז מתאים לכם שרת VPS  –   Virtual Private Server,  שרת מרכזי שמחולק לספר שרתים
וירטואליים. בבחירה בשרת כזה, תוכלו גם להגדיל משאבים במידה וצורך כזה יעלה.

במידה ואתם חברת ענק –  השרת הנכון עבורכם יהיה שרת ייעודי, שרת שמשרת לקוח אחד שיש לו לרוב צורך בכוח רב עוצמה, בדרך כלל שרת ייעודי לא יתאים לרוב העסקים.

 

לסיכום, נחזור להשוואה של הדומיין שלכם ושטח האחסון לחנות מעצבים ונדגיש ששם הדומיין הוא בעצם שם החנות ומייצג את האתר שלכם ברשת. לכן חשוב לבחור בשם הנכון, המתאים והקליט ביותר עבור העסק שלכם (שזה כבר נושא לכתבה אחרת), אבל בהקשר של דומיין ואחסון אתרים רק נדגיש שיש אתרי אחסון שיציעו לכם גם לקנות שם דומיין כחלק מחבילת האחסון, במקרה הזה, חשוב שתבדקו שבמקרה ומאסתם בחברת האחסון, שם האתר שלכם ממשיך איתכם. קחו בחשבון שככל שיעבור הזמן, הלקוחות שלכם יכירו אתכם דרך שם האתר וזה בעצם יהיה המיתוג שלכם והמוניטין שלכם שיזוהה ישירות איתכם ולכן זה יהיה מאוד בעייתי לשנות אותו. במקרה שאי אפשר יהיה להפריד את הדומיין מחברת האחסון, עדיף לקנות כזה בנפרד. 

תגיות

הוסף תגובה

לחץ כאן להוספת תגובה

אודות המחבר

דנה אלקבץ

מנהלת, כותבת ועורכת התוכן בבאזוקי. קופירייטרית, כותבת ועורכת תוכן יותר מעשור. בנוסף, שחקנית ואמא ל-3. חיה ונושמת תוכן מאז ומתמיד. אוהבת מילים ואנשים והכי אוהבת להגיש את המילים הנכונות לאנשים הנכונים. לגעת, לרגש ולהעשיר עולמות דרך המילה הכתובה ובכלל, פריקית של תוכן איכותי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות